Sabtu, April 03, 2010

Vacum Blog

Kalau lah ditakdirkan ada vacum blog ni, akan gua beli sampai 10. Satu hari vacum 2 kali menggunakan 2 vacum. 10 vacum maksudnya 5 hari cuci. Ulang balik vacum yang pertama dan kedua untuk vacum. Ah! Apa gua mengarut ni. Gua tahu dah lama tak menjenguk blog ni. Kalau blog orang lain cepat saja jari gua menaip dan ligat mata membaca serta nipis bibir menyenyum. Untuk menebus dosa gua yang dah berkurun tak jenguk blog sendiri, gua serta kan sedikit sebanyak cerita gua yang tak berapa sedap nak dengar. 3...2...1....

Gua sekarang kerja dah takde gaya macam nak kerja. Bangun tidur pergi kerja gaya masam, balik baru manis sikit, tapi masam balik bila sampai rumah sebab bersepah basah. Tiap tiap petang kl hujan. Bukan hujan rintik rintik dik, ni hujan macam musim hujan. Hujan besar besar orang kl panggil. Lepas tu lagi satu hal, gua kena tukar department sebab budak ofis tak cukup kaki nak buat kerja. Jadi, gua orang paling sibuk lepas Najib yang dah setahun jadi PM. Masuk pagi mengadap komputer bangang tu, keluar keluar petang. Itu nasib baik petang. Kalau tak kena buat, malam. Dah macam robot gua. Keluar ofis mata merah rabak, dada sesak nafas tak kena asap rokok. Dengan ini gua istiharkan yang gua nekad cari kerja lain yang lebih fleksibel dengan diri gua yang tak berapa nak fleksibel ni. Lagi satu, department gua ni PC je ada, internet takde. Itu memang masalah yang paling celaka bagi gua sebab gua seorang yang selalu kena update pasal bola, politik bola, politik parti dan politik orang kampung gua. So sekarang dah tau kenapa gua tak update blog kan kan kan.


Gua menaip ni pun kat kampung sebab gua balik kampung. Gua dengar hari ni orang kampung gua kucar kacir sebab seorang pembesar dari kl datang passing wang royalti. Eh salah. Wang kesian. Aduh salah lagi, wang ihsan. Turun dengan heli kat tengah padang sekolah tepi rumah gua. Terhibur juga orang kampung gua dapat tengok 2 heli sekali landing. 1 heli askar, 1 heli polis. Gua intai intai jugak kot ada kapal selam landing kat pantai kampung gua ni. Tapi takde. Mungkin sebab kapal selam tu takde orang yang reti bawak lagi.


Berkenaan dengan sukan bola, gua dah banyak miss semenjak kerja ni. Game champion league memang tok sah harap gua dapat tengok. Kalau dah start tidur, memang jangan harap gua nak bangun. Kunci jam loceng paling steady dunia pun belum tentu mampu menggerakan gua walau seinci. Europa league memang takde dalam kepala terus. Apa gila nak tengok? Tah pasukan tercorot liga mana tah yang main.


Bersambung...





Tiada ulasan:

Catat Ulasan